PROTOKOLL FOR ÅRSMØTE
Protokoll for årsmøte i AgderLAN
Avholdes i Longum Park, Arendal, 29.04.18
Sak 1. Godkjenne de stemmeberettigede
Sak 2. Godkjenne sakliste og forretningsorden
Godkjenning av saksliste:
- Årsmøtet ledes av den valgte dirigenten.
- Protokollen føres av den valgte sekretæren.
- I protokollen føres det inn forslag og vedtak med antall stemmer for og imot.
Vedtak: Saksliste godkjent enstemmig.
Sak 3. Velge dirigent, referent samt 2 medlemmer til å underskrive protokollen
Innstilling:
Vedtak:
Sak 4. Behandle forslag og saker
Sak A.
Øke styret fra 7 til 8 representanter.
Vedtak:
Sak B.
Innføring av Stillinger, Kasserer, Sekretær og Daglig Leder.
Vedtak: Valg av personer til disse stillingene vil bli tatt på et ordinært styremøte.
Sak 5.a Vedta AgderLANs regnsakp , en generel gjennomgang og innføring av regnskapsfører
Innstilling: Presenteres av Ole Johan Stortuen
Vedtak:
B: Regnskapsfører
Vedtak:
Sak 6. Innføring av nye vedtekter for AgderLAN
- Styremøter skal kun være møter med ting som skal stemmes over . Eller blir det
planleggingsmøter som ledere skal være med på. - Kommunikasjon er viktig . Og holde en god tone i samholdet. Kritikk mot en person skal tas
til seg selv om man er leder og beholde roen. Dette gjelder alle. Ingen nebbing eller biting =).
Vis dette skjer tenk SOS ( step out, Step inn ) stress er en stor faktor husk på dette. - Alle må følge planer som er anvist før event og ikke finne på ting som passer dem selv best.
- Økonomi. Alt skal fra og med 2019 og kjøp før event skal faktureres . ( unntak kan
forekomme med spesiell god grunn) Det er ikke lenger godkjent med papirbilag som
kommer fra butikken som dere har dradd kort på . Unntak er eventuelt drivstoff, men kort
skal bestilles der også. Regnskapsfører skal ansettes. - Hver avdeling har sitt ansvarsområde . Det er lov og konsultere med andre og komme til en
enighet. Men det er ikke lov til og overkjøre andre ledere. - Det er ikke lov og sende truende meldinger til andre som jobber for AgderLAN eller som
sitter i styret. Vis dette forekommer er det grunn til avskjed med umiddelbar virkning. - Det er kiosken som bestemmer tid mat skal ut og hva de får. Det er ikke noen som kan
komme og fortelle at det skal ikke er passende for meg. - Medic må være medic. Ikke vakt eller skiftleder grunnet det blir for mye for vedkommende
og ha kontroll på når det kommer til 400 + mennesker. - Kiosk og matproduksjon er det ingen som har tilgang til det området for og være sosiale. Det
er det ikke plass til . Vi må ha arbeidsro. - Sec Skal alltid være synlige med de vestene som er kjøpt inn. Er de ikke på skift , så skal de
ikke gå med samme antrekk . Det forvirrer deltagere. De må også være mer synlig i hallen. - Vulgær ordbruk er ikke akseptabelt uansett alder, crew eller ledelse. Konsekvens blir tatt
etter alvorlighetsgraden, - Promotering av bannere skal kartlegges hvor de skal henge osv.
- ALT av avtaler skal forkomme skriftlig.
- De som jobber spesifikt mot sponsorer og nye samarbeidpartnere må vise mer lidenskap. De
kommer ikke av seg selv. - Varer som man muligens kan kjøpe i utlandet er det verdt og sjekke pris på med tanke på
norske priser . For og holde råvarekost nede. - Hallen skal holdes ryddig til en hver tid. Samt at avdeling som har ansvaret for dette tømmer
avfallet på riktig plass og riktig sortering. - Under lanet må sove artikler flyttes på og ryddes. Grunnet brannsikkerhet.
- Markedsføring, hjemmeside, face og instagram må det bli en forandring på 1-2 personer MÅ
jobbe fast med kun dette. - Pressekontakt skal være tilgjengelig til en vær tid.
- Blir det mistanke om lobbyvirksomhet eller lignende skal dette meldes ifra om til styreleder.
- Det som er mulig og få gjort klart før event med tanke på alt fra a til å SKAL være ferdig
innen 10 januar. - Det skal være minimum 2 personer som tar bilder m.m under eventer.
- Ved valg av nytt styret er det krav om at vedkommende må ha hvert i crewlederroller eller
frivillig i minimum 2 år. - Vedkommende som må skal være i styret må være 22 år.
Sak 7. Valg
a) Valgkomiteens innstilling på leder:
Ole Johan Stortuen
Vedtak:
b) Valgkomiteens innstilling på nestleder:
Ole Johan Stortuen
Lars Christian Storhei
Vedtak:
c) Valgkomiteens innstilling på styremedlemmer:
Daniel Vassdal
Pål Sølvberg
Lars Christian Storhei
Ole Johan Stortuen
Edvin Bjornes
Tom-Eddie Terjesen
Fredrik De Lange
Oscar Wold Halland
Vilde Sølvberg
Hans Christian Jacobsen
Vedtak: Resultatet av valg ble som følger:
Nytt styre ble dermed følgende:
Protokollen skal undertegnes av de to som ble valgt under sak 3.